Onze Tric-shops zijn gesloten op maandag 11 november!

Gratis levering vanaf €75 excl. btw

Shop & Try

Veilig betalen

De beste service

Volg ons op

Tric logo in white
Klantenservice

Retour sturen of artikel(s) omruilen

Niet helemaal tevreden van jouw bestelling? Geen probleem!

Tric zorgt ervoor dat je de goederen gemakkelijk kan retourneren. Hieronder vind je een knop waarmee je het retourformulier kan downloaden.

De bestelling kan je onder bepaalde voorwaarden retourneren. Retourneren is mogelijk binnen de 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling.

Wil je eerst komen passen? Maak dan gebruik van onze Shop & Try en kom de goederen zonder aankoopverplichting passen in één van onze shops!


Veelgestelde vragen omtrent Retourneren & Omruilen

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Alle aangekochte artikelen kan je snel en gemakkelijk retourneren binnen de 14 kalenderdagen nadat je de zending hebt ontvangen. 

    STAP 1: Vul het retourformulier in en mail dit door naar info@tric.be. Je bent niet verplicht om een reden op te geven, maar je helpt er ons wel verder mee! Wij willen graag weten of we de juiste artikelen of juiste beschrijving op de webshop voorzien. Alvast bedankt om ons de echte reden van jouw retour te laten weten.

    STAP 2: Bezorg ons jouw geretourneerde artikelen terug binnen de 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking. 

    Er zijn twee mogelijkheden:

    • Op eigen kosten terugsturen naar TRIC nv, Vijverhoek 41, BE-8520 Kuurne.

    • Afgeven in één van onze winkels: Tric Kuurne of Tric Wondelgem. Neem je factuur, retourformulier en artikel mee.

    Alle retourartikelen worden in ontvangst genomen en grondig nagekeken. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, ongedragen, onbeschadigd en voorzien zijn van alle labels, kunnen worden teruggenomen.

  • Ik heb mijn artikelen retour binnen gebracht of opgestuurd, wat nu?

    Als de retour wordt goedgekeurd, dan zal u hiervan een mail ontvangen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Als u de volledige bestelling retour stuurt, storten we de aankoopsom inclusief verzendkosten terug. Indien je een deelbestelling terugstuurt, storten we de aankoopsom zonder verzendkosten terug.

    De terugbetaling gebeurt binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de retour.

    Indien de geretourneerde artikelen niet worden geaccepteerd, zal u hiervan een mail ontvangen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst.
    Je kan dan kiezen:

    • de bestelling terug afhalen in één van de winkelpunten: Tric Kuurne of Tric Wondelgem.

    • de bestelling terug laten leveren/opsturen. We vragen dan om de verzendkosten te betalen.

  • Kan ik mijn aankoop omruilen?

    Heb je een andere maat nodig dan besteld? Ben je tevreden van het model maar wens je een andere kleur?

    Je kan jouw aankoop op twee manieren omruilen, mits het gewenste artikel nog voorradig is.

    1. Omruilen via een Tric winkel: om je artikel om te ruilen, hebben we in de winkel jouw factuur en het artikel nodig. Breng onze klantendienst op voorhand op de hoogte van uw omruiling. Dit kan via info@tric.be of bel naar 056 35 76 56.

    2. Omruilen via de webshop: vul het omruilingsformulier in om je omruiling aan te vragen. Daarna stuur je jouw pakket terug via de post. Nadat we deze ontvangen en gecontroleerd hebben, versturen we je zo snel mogelijk het nieuwe artikel. Opgelet: de verzendkosten zijn ten koste van de klant.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

    U kan alle aangekochte artikelen steeds retourneren binnen de 14 dagen nadat u het product hebt ontvangen. Ontvang je jouw bestelling in deelleveringen dan is de datum van ontvangst van de laatste goederen de dag waarop de termijn van 14 dagen begint te lopen.

    Artikelen worden enkel geaccepteerd als ze verpakt zijn in de originele en onbeschadigde verzenddoos met de originele etiketten. De artikelen moeten samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzing en factuur of aankoopbewijs worden teruggezonden. Tric behoudt zich het recht om retours te weigeren die niet voldoen aan ons retourbeleid.