Gratis levering vanaf €75 excl. btw

Shop & Try

Veilig betalen

De beste service

Volg ons op

Tric logo in white

Veelgestelde vragen

Online bestellen bij Tric gaat gemakkelijk en vlot, en we staan altijd open voor suggesties en opmerkingen. Hieronder vind je een antwoord op de meest prangende vragen. Indien er toch iets niet duidelijk is, of je wenst bijkomend advies, aarzel dan niet om ons een seintje te geven. We zijn bereikbaar tijdens de kantooruren op het nummer 056 35 76 56 of via info@tric.be.

Bestellen

  • Heb ik een account nodig om te bestellen?

    Je kan gemakkelijk jouw online bestelling afronden met gebruik van je eigen account. Heb je nog geen account, dan kan je kiezen om te shoppen als gast. 
    Een account aanmaken neemt slechts enkele minuten in beslag en dan geniet je ook van de vele voordelen!

  • Hoe kan ik bestellen?

    Wanneer je jouw bestelling wenst te plaatsen, volg dan onderstaande stappen om jouw bestelling te ontvangen!

    STAP 1: leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen

    STAP 2: controleer en regel je bestelling. Denk ook aan de persoonlijke gegevens, zodat we jou kunnen contacteren in verband met jouw bestelling.

    STAP 3: rond af door te betalen. Dat kan met Bancontact, Mastercard, Visa.

    Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan via info@tric.be of 056 35 76 56.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Wil je een bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst, info@tric.be of 056 35 76 56.

    • Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Dan annuleren wij jouw bestelling. Het aankoopbedrag wordt terug op je rekening gestort.

    • Heb je reeds een verzendbevestiging ontvangen? Retourneer dan jouw pakket zodra je het hebt ontvangen. Het aankoopbedrag wordt terug op je rekening gestort.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Verzendingen naar een Belgisch adres zijn gratis bij een aankoop vanaf €75 (excl. BTW). Bij een aankoop van minder dan €75 exclusief btw worden er €6,95 verzendkosten exclusief btw aangerekend. Wens je een levering elders binnen Europa, dan is de verzending op aanvraag.

    Je kan ook kiezen om het pakket gratis af te halen in één van onze winkels.

  • Wat doe ik als ik geen orderbevestiging heb ontvangen?

    Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.

    Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen én er staat geen lopende bestelling in je account, neem dan contact op met de klantendienst info@tric.be of 056 35 76 56. Maak je zeker geen zorgen: als er geld verkeerdelijk is afgeschreven, dan betalen we je dit automatisch terug.

  • Hoe aanmelden met een aanmeldcode?

    Hoe plaats je een bestelling op de webshop met een aanmeldcode?

    Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe u een bestelling kan plaatsen met een aanmeldcode.

    STAP 1: U klikt rechtsbovenaan op "aanmelden".

    STAP 2: U kan op verschillende manieren inloggen. Hier vul je uw aanmeldcode in. Deze aanmeldcode ontvangt u van uw werkgever of school.

    STAP 3: U zal zien dat nu het logo van uw bedrijf of organisatie bovenaan zichtbaar is. Klik op "account aanmaken".

    STAP 4: Vul uw gegevens in.

     

    KLAAR! U vindt alle artikels terug onder de extra categorie in de hoofdbalk.

  • Hoe werkt de nieuwsbriefkorting?

    Wil jij graag korting op jouw volgende webshopbestelling? Dat kan! Je kan je op onze homepagina inschrijven voor de nieuwsbrief. Vervolgens zal er 5% korting toegepast worden op jouw volgende webshopbestelling! 

    Opgelet! Deze korting is enkel geldig op webshopbestellingen en niet geldig op personalisatie! 

Levering & Afhaling

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Dringend iets nodig? Kies dan een voorraadartikel met snelle levering: voor 11u00 besteld, vertrekt jouw bestelling nog dezelfde werkdag! 

    Alle andere artikelen worden geleverd binnen de leveringstermijn van ongeveer 7 à 10 werkdagen. Heb je meerdere artikelen besteld, wordt jouw bestelling mogelijk opgesplitst in deelleveringen. Zodat je zo snel mogelijk jouw bestelling in huis hebt!

    Dit zijn enkel de verwachte levertermijnen. We doen hard ons best om dit te doen slagen, maar uiteraard hebben we niet alles in de hand.

    Leveringen gebeuren enkel tijdens weekdagen, niet tijdens het weekend noch op wettelijke feestdagen. Leveringen gebeuren tijdens de kantooruren.

    Zodra jouw pakje ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging en daarin jouw persoonlijke Track & Trace-code.
    Met deze code kan je jouw pakje opvolgen.

    Let op: levertermijnen kunnen afwijken indien het artikel in backorder zit bij de leverancier.

  • Wat als ik niet thuis ben op het tijdstip van levering?

    Je zal van Bpost een mail ontvangen met een track&trace code om je levering op te volgen. Je kan via deze link ook aangeven dat het pakket mag afgegeven worden bij een buurman of in een afhaalpunt van jouw keuze.

    Bpost zal zich altijd 2 maal aanmelden met je pakket. Als je de 2de maal niet thuis bent, dan laat de postbode een briefje achter in je brievenbus, met daarop vermeld in welk postkantoor je het pakket kan afhalen. Jouw pakket wordt daarna nog 2 weken bewaard. Na 2 weken wordt de bestelling terug naar Tric verzonden, en zal je van ons een mail ontvangen om de bestelling verder op te volgen.
     

     

  • Hoe komt het dat ik nog niet alles het ontvangen?

    We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling op hetzelfde moment verzenden. In je account kan je zien of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Controleer eerst in je e-mail of op de pakbon of de rest van je bestelling nog moet komen via een andere zending. Is dit niet het geval? Geen zorgen! Dit gaan we voor jou oplossen. Neem contact op met onze klantendienst, zij zorgen er meteen voor dat de juiste artikelen jouw richting uit komen.
    Dit kan op het nummer 056 35 76 56 of via info@tric.be.

  • Waar kan ik mijn pakket laten leveren of afhalen?

    We bieden je deze opties aan:

    1. Levering bij je thuis of op je werk. Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost als verzendpartner. Bpost levert tussen 8u en 17u.

    2. Je kan jouw bestelling afhalen in één van onze Tric winkels (Kuurne of Wondelgem).

Retours & Omruiling

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

    U kan alle aangekochte artikelen steeds retourneren binnen de 14 dagen nadat u het product hebt ontvangen. Ontvang je jouw bestelling in deelleveringen dan is de datum van ontvangst van de laatste goederen de dag waarop de termijn van 14 dagen begint te lopen.

    Artikelen worden enkel geaccepteerd als ze verpakt zijn in de originele en onbeschadigde verzenddoos met de originele etiketten. De artikelen moeten samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzing en factuur of aankoopbewijs worden teruggezonden. Tric behoudt zich het recht om retours te weigeren die niet voldoen aan ons retourbeleid.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Alle aangekochte artikelen kan je snel en gemakkelijk retourneren binnen de 14 kalenderdagen nadat je de zending hebt ontvangen. 

    STAP 1: Vul het retourformulier in en mail dit door naar info@tric.be. Je bent niet verplicht om een reden op te geven, maar je helpt er ons wel verder mee! Wij willen graag weten of we de juiste artikelen of juiste beschrijving op de webshop voorzien. Alvast bedankt om ons de echte reden van jouw retour te laten weten.

    STAP 2: Bezorg ons jouw geretourneerde artikelen terug binnen de 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking. 

    Er zijn twee mogelijkheden:

    • Op eigen kosten terugsturen naar TRIC nv, Vijverhoek 41, BE-8520 Kuurne.

    • Afgeven in één van onze winkels: Tric Kuurne of Tric Wondelgem. Neem je factuur, retourformulier en artikel mee.

    Alle retourartikelen worden in ontvangst genomen en grondig nagekeken. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, ongedragen, onbeschadigd en voorzien zijn van alle labels, kunnen worden teruggenomen.

  • Ik heb mijn artikelen retour binnen gebracht of opgestuurd, wat nu?

    Als de retour wordt goedgekeurd, dan zal u hiervan een mail ontvangen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Als u de volledige bestelling retour stuurt, storten we de aankoopsom inclusief verzendkosten terug. Indien je een deelbestelling terugstuurt, storten we de aankoopsom zonder verzendkosten terug.

    De terugbetaling gebeurt binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de retour.

    Indien de geretourneerde artikelen niet worden geaccepteerd, zal u hiervan een mail ontvangen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst.
    Je kan dan kiezen:

    • de bestelling terug afhalen in één van de winkelpunten: Tric Kuurne of Tric Wondelgem.

    • de bestelling terug laten leveren/opsturen. We vragen dan om de verzendkosten te betalen.

  • Kan ik mijn aankoop omruilen?

    Heb je een andere maat nodig dan besteld? Ben je tevreden van het model maar wens je een andere kleur?

    Je kan jouw aankoop op twee manieren omruilen, mits het gewenste artikel nog voorradig is.

    1. Omruilen via een Tric winkel: om je artikel om te ruilen, hebben we in de winkel jouw factuur en het artikel nodig. Breng onze klantendienst op voorhand op de hoogte van uw omruiling. Dit kan via info@tric.be of bel naar 056 35 76 56.

    2. Omruilen via de webshop: vul het omruilingsformulier in om je omruiling aan te vragen. Daarna stuur je jouw pakket terug via de post. Nadat we deze ontvangen en gecontroleerd hebben, versturen we je zo snel mogelijk het nieuwe artikel. Opgelet: de verzendkosten zijn ten koste van de klant.

Factuur

  • Hoe kan ik een factuur ontvangen?

    Er zit steeds een factuur bij je pakket, ongeacht of je een bedrijf of particulier bent.

    Wens je een factuur met BTW-nummer? Dan kan je deze gegevens invullen tijdens het bestelproces.

  • Waar kan ik mijn factuur vinden?

    De factuur van je bestelling wordt aangemaakt van zodra de (deel)levering vertrekt uit ons magazijn. Deze factuur zal je automatisch per mail ontvangen. 

    Vind je deze niet meer terug? Controleer dan de spambox van je mail of neem contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

  • Wat als mijn factuur niet klopt?

    Klopt je factuur niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder!

Kortingen & Cadeaubonnen

  • Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken?

    Jouw kortingscode kan je invoeren in het winkelwagentje. De korting wordt dan meteen verrekend. Opgelet: het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren.

    Pas op, indien u reeds geniet van scherpe prijzen is het niet mogelijk om de kortingscode extra te gebruiken. 1 kortingscode per klant en niet cumuleerbaar met andere acties/promo's/kortingscodes. Korting enkel voor textiel (niet op retouches, bedrukking, port...)

  • Hoe kom ik aan een kortingscode?

    Tric zorgt ervoor dat onze klanten regelmatig kunnen genieten van een interessante aanbieding of een korting. Wil je ook op de hoogte zijn van deze acties? Meld je dan aan om onze nieuwsbrief te volgen!
    Na het aanmelden voor de nieuwsbrief krijg je trouwens meteen al een code met 5% korting voor je volgende bestelling.

  • Tot wanneer is mijn cadeaubon geldig en hoe bekijk ik het saldo?

    De geldigheid van een cadeaubon varieert uiteraard. Om het saldo en de geldigheid te raadplegen klik je op 'cadeaubon saldo' onderaan op de homepage.

  • Hoe werkt een cadeaubon?

    Gebruik de kortingscode die vermeld staat op jouw cadeaubon bij de volgende aankoop! Je doet dit door de code in te geven bij het afrekenen in het winkelmandje. 

Varia

  • Hoe werkt Shop&Try?

    Stap 1: Bij het artikel selecteer je 'Shop&Try'. Opgelet: dit is enkel mogelijk bij voorraadartikelen. Controleer of je de juiste maat, kleur en aantal geselecteerd hebt.

    Stap 2: Kies je winkelpunt waar je het artikel zal passen. Afhalingen zijn mogelijk in Tric Kuurne (Vijverhoek 41 8520 Kuurne) en Tric Wondelgem (Liefkensstraat 35E 9032 Wondelgem).

    Stap 3: Vul alle gevraagde gegevens in zodat we jou kunnen contacteren.

    Stap 4: Je wordt verwittigd van zodra het artikel klaar ligt. Hoe snel dit klaar ligt is afhankelijk van de voorraadsituatie, min. 1 werkdag en max. 10 werkdagen.

    Stap 5: Kom het artikel passen in onze winkel. Voldoet het artikel niet aan de verwachting? Geen nood, er is geen aankoopverplichting.


    Hou er wel rekening mee dat het gereserveerde artikel maximum 14 dagen gereserveerd blijft voor u. Nadien wordt dit artikel automatisch terug in het magazijn gebracht.

  • Waar kan ik terecht met mijn vragen?

    Heb je een vraag betreffende een lopende bestelling? Of wens je advies te ontvangen omtrent de artikelen vermeld op de webshop? 

    Contacteer onze klantendienst via info@tric.be of 056 35 76 56, bereikbaar tijdens weekdagen van 8u00 - 12u00 en 13u00 - 18u00.

  • Wat is de voorraadstatus van een product?

    Normaliter zijn alle producten vermeld op onze webshop voorradig. Artikelen aangeduid met 'snelle levering' zijn voorradig in ons eigen magazijn in België. Alle andere artikelen zijn voorradig bij onze leveranciers. 

    Artikelen met Snelle levering = voor 11u00 besteld, vertrekt dit dezelfde werkdag! Tenzij er anders gecommuniceerd wordt.

    Alle andere artikelen = leveringstermijn van 7 à 10 werkdagen. Indien afhaling in één van onze winkelpunten kan dit vroeger zijn.

    Dit onder voorbehoud van stockproblemen of backorders van de leveranciers.